7 april 2011

"Att köra i onödan"

Tidigt i morse satte jag mig i bilen för att köra upp till Kvikkjokk och tillbaka, c:a 25 mil........
Förväntasfull väntade jag mig älgar och fantastiska vyer. Men det blev inte riktigt så, inte en enda älg såg jag, ju längre uppåt jag kom desto starkare lyste solen, och det blev ett hopplöst ljus (när jag for på morgonen var det perfekt ljus med en försiktig morgonsol bakom lämpliga skyar) Nåja det är sånt som händer ganska ofta, några renar med ordentliga halsband och ett par vägbilder fick det bli........




3 kommentarer:

  1. Vackert vårvinterland i alla fall ;) Känner igen det där från mina morgonturer på helgerna. Drar jag söderut eller österut så har jag jordbruksbygder och då blir det oftast nån bild i alla fall men åker jag norrut mot storskogen och Hälsingehållet så kan jag åka både 10 och 20 mil utan en bild. Å andra sidan så kan det ju dyka upp nåt riktigt bra ;-)
    /P

    SvaraRadera
  2. Det är väl naturfotografens vardag......men i bland får man utdelning så det räcker, men i dessa dagar kan jag inte låta bli att tänka på BENSINPRISET....det kan bli en dyr hobby!

    SvaraRadera
  3. Tjabba...


    Som livet i allmänhet - det blir inte alltid som man planerat, men det blir oftast väldigt bra ändå - precis som dessa bilder... :)


    Henke :)

    SvaraRadera