18 juni 2011

Vad skall man göra...?

På väg till lunchen i dag satt denna dunboll mitt på vägen...blick stilla. Väg och väg...det var stigen upp till Hembygdsgården i Jokkmokk, där jag åt matvåffla med röding och en fantastisk röra, jag sprang tillbaka till bilen och hämtade kameran. Troligen har björktrastungen fallit ur boet, den kunde inte flyga.
Vad gör man, jag bar den från stigen in i skogen, hoppas det var rätt. Jag tror det var mamman som flög runt och lät hela tiden, men jag tänkte att där mitt på stigen med en massa folk skulle både ungen och mamman bli väldigt stressade....?

3 kommentarer:

  1. Ja vad gör man
    Jag hade gjort detsamma.
    Bilden är ju helt underbar på lilla sötisen.
    Kramizzz Mysig helg!

    SvaraRadera
  2. Hoppas det gick bra för ungen.
    Väldigt fin bild och inspirerande blogg.

    SvaraRadera
  3. Fuglen er en riktig tjukkebolle, men veldig søt. :) Jeg hadde gjort det samme selv. Håper det går bra med den. :) Godt at kameraet ditt ikke var så langt unna. :)

    SvaraRadera